.

5 feb. 2015

Interviu 100% online cu Mihai Petre

Pentru că eu nu înțelesesem ceva

Într-o zi l-am întrebat pe Mihai Petre o chestie, mi-a răspuns, dar mi-a reproșat (și el) limbajul folosit. Mi-a spus ceva de genul că, unui om normal la cap, îi este greu să răspundă la o întrebare care conține 15% cuvinte normale la cap și restul înjurături. Practic nu se vede întrebarea de înjurături, ceva de genul ăsta. I-am spus că o să încerc să-i pun niște întrebări fără înjurături și uite că am reușit (dar să știți că mi-a fost extrem de greu, am făcut și temperatură 39 cu 3 pe la ultimele întrebări!).


Am citit o chestie, dar n-am prea priceput-o! Deci, elevii îl dau în judecată pe Mazăre și ăsta îi dă un milion de euro lu' fii-su?! Că eu așa am înțeles!

De multe ori, Mazăre a fumat una și a făcut...nimic. Se prea poate ca și acum să fie la fel. Pe fond, nu e rău să investești în tineri, dar să investești în ceva ce generează plus-valoare, în ceva care să le stimuleze inteligența, aptitudinile, calitățile, să finanțezi olimpicii din Constanța ai căror părinți se împrumută de bani pentru a-și trimite copiii de excepție la concursurile naționale și internaționale, să investești sau chiar să creezi centre de excelență la nivel primar, gimnazial și liceal, să bagi bani din bugetul public în cercetare, că tot îi avem pe copiii care au uimit NASA, să te duci către tinerii deștepți care chiar au nevoie de ajutor (știu mulți copii deștepți care sunt condamnați să nu facă mare lucru cu inteligența lor pentru că părinții nu au bani să le susțină capacitățile intelectuale). Dar să bagi bani publici în toate prostiile care-ți trec prin cap (printre altele, concursuri cu graffiti și poze cu telefonul) e o sfidare la adresa tuturor celor care contribuie la bugetul public, adică a constănțenilor. Tot bătaie de joc este și că, ani la rând, nu aloci din buget nici măcar un leu pentru tineri, de pildă pentru transportul în comun, dar acum, în an preelectoral, găsești brusc fonduri și nu orice fonduri, ci un milion de euro. Și, ca să fie treaba, treabă, găsești fondurile la propunerea fiului tău! Una peste alta, Mazăre nu e prost. Știe că segmentul lui de votanți, pensionarii, se subțiază natural o dată la patru ani și încearcă să compenseze cu tinerii pe care speră să-i cumpere cu un Iphone 6. Eu văd toată treaba asta ca pe o mită electorală dată în avans.
 

Primarul Constanței s-a tot plâns, în fiecare an, că nu-i dă Băsescu bani pentru oraș. Lumea a pus botul pentru că vedea că se ceartă cu Băsescu toată ziua. Acum s-a certat cu Ponta, îi cere demisia, dar anunță că sunt bani la buget! Păi, cum vine asta?! Păi ori ne certăm, ori nu ne mai certăm?

Știi, cred că eu am fost printre puținii, dacă nu chiar singurul, care au țipat public, în repetate rânduri, cu dovezi, că există bani berechet în bugetul local. Zi și mie, când ai un buget de aproximativ 150.000.000 euro anual, cum să zici că n-ai bani de nimic? Ai bani de tot ce vrei și ce nu vrei și-ți mai și rămân, dar dacă nu vrei să faci decât lucrurile care îți aduc voturi sau să-ți hrănești partenerii, atunci n-ai bani pentru constănțeni, că nu-ți mai ajung. Știi vorba, “mulți, puțini, copilașii papă”. Așa și în cazul firmelor care se hrănesc din bugetul public, vezi Polaris și Pomacost. Tu ai dreptate, dar vezi că nimeni nu se întreabă de unde are Mazăre milionul ăsta de euro, mai ales că și-a luat adio de la toate acțiunile portului? Vă spun eu de unde, din buget, din același buget din care zice că n-are de niciunele. Problema că prea puțini se întreabă și poate și mai puțini se prind.
 

Mai nou văd că Ștefan cel Mare de Dobrogea întreabă lumea cum vrea să se facă una sau alta. Că dacă să dea subvenție la toți, doar la câțiva, dacă să se facă sens giratoriu, unde să se facă etc. Lăsăm la o parte faptul că până acum n-a întrebat nimic pe nimeni, dar nu există niște legi și niște planuri după care se fac chestiile astea? Se întreabă lumea aiurea de sensuri giratorii și de subvenții?

Nu-i mai spune Ștefan cel Mare de Dobrogea nici măcar în glumă. A fost de ajuns că l-a maimuțărit pe marele Ștefan, e bine să-l lăsăm pe voievod să doarmă-n colb de cronici...
Hai să ne înțelegem. Constanța a fost guvernată după o singură lege: legea bunului plac al domnului Mazăre. Dacă ar fi fost guvernată după lege și bun simț, astăzi ar fi fost în topul orașelor și nu la periferie. De-aia e nevoie de un alt primar, de o altă majoritate în Consiliul Local, de o altă clasă politică, de un refresh, de un restart pentru Constanța.
 

Consiliul local nu s-a întrunit și Bajdechi a cerut dizolvarea în Instanță. Am discutat cu o barză și mi-a spus că nici consiliul județean nu prea se mai întrunește! Ăla nu se poate dizolva? Nu de alta, dar am înțeles că n-a prea înțeles nimeni cum se poate funcționa cu un președinte de CJ cercetat penal.

Bajdechi are dreptate. Cel puțin din punct de vedere moral, Consiliul Local este dizolvat. Din punct de vedere legal, Mazăre se leagă de o chichiță care s-ar putea să-i salveze Consiliul până în 2016. Însă, moral, Consiliul Local, care a transformat în legi locale toate proiectele inițiate de primar, multe dintre ele fără legătură cu interesul public, este ca și dizolvat. Acolo funcționează o mașină de vot formată din oameni care reprezintă interesele de partid și nu interesele comunității. Cei care se opun sunt prea puțini ca să conteze, cei mulți sunt consilierii de teracotă ai lui Mazăre. Situația din Consiliul Județean este aceeași Mărie, dar cu altă pălărie.
 

Unde este opoziția din Constanța? Că eu n-o mai găsesc, nu știu unde am pus-o!

Uite-o, Asociația M10 se numește!


0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!