.

28 dec. 2014

De ce e România o țară de căcat?

Pentru că e plină de boi!

Nu mai stau să caut discuția de pe Digi24, dar mergeți pe încredere. Pe scurt se discuta despre bonuri și imediat au sărit doi boi să spună că ha, ha, ha, ce mare căcat e bonul și nu știu ce. Mai exact nu înseamnă mare lucru că buticarii nu dau bon și nici nu are rost să discutăm despre bonuri fiscale cât timp marea distribuție declară un căcat la sfârșit de an și nu plătește taxe. Pe scurt ați înțeles despre ce este vorba: după părerea boilor nici nu ar trebui să mai existe bonuri pentru că oricum nu are rost.

Bun. M-am băgat și eu în discuție, la care boul mai mare (s-a dovedit ulterior că era unul mai mic și unul mai mare) să spună că nici nu mai stă să explice fraierilor pentru că oricum avem creiere spălate de la televizor unde se spune că trebuie să ceri bon fiscal. Nu, boule, ești în eroare de bou, în primul rând că nu trebuie să-ți spună cineva la televizor că trebuie să ceri bon! Lăsăm la o parte partea pur fiscală a chestiunii, dar dacă nu ai bon și, când ajungi acasă, constați că sucul este răsuflat (da, Coca Cola, răsuflată, no acid, n-avea bule, apă chioară!) degeaba te întorci la magazin cu sticla! Ah, iar dacă nu ai bon și faci scandal la magazin degeaba chemi și OPC-ul, se pișă ăia pe tine pentru că scrie clar să păstrezi bonul măcar până la ieșirea din magazin! Nu ai bon poți să-ți bagi sticla-n cur, boule! Eu am avut bon și mi-au schimbat-o imediat, nici n-au mai comentat!

Dar când o țară este plină de astfel de boi e normal ca toate să funcționeze cum funcționează, adică de căcat. La alții, care dau bonuri, nu se întâmplă așa ceva! La alții Garda stă afară (nu are voie să intre în magazin și să facă ce vrea pula ei!) și te așteaptă! Te întreabă civilizat dacă ți-a dat bon vânzătoarea! Dacă spui că da, dar l-ai aruncat atunci te roagă frumos să te întorci, caută ăla de la Gardă prin gunoi și dacă-l găsește e ok. Dacă nu atunci e buba! Au fost cazuri unde s-au închis magazine pentru că s-a constatat că, în repetate rânduri, nu se elibera bon fiscal! Exact, lacătul pe ușă și anularea tuturor autorizațiilor etc! Marea distribuție?! Mergeți pe site la Carrefour, au publicat ăia toți indicatorii economici din ultimii 600000 de ani! Le sugeți pula celor de la Carrefour. Au mii de angajați, rulaje de miliarde și plătesc și impozite, nu acolo e problema (pe ăia să-i futeți pentru ce salarii dau, acolo e chestiunea)! Problema e să-mi spună boul cum de are Q7 ultimul buticar de căcat! Exact, aia vreau eu să știu, cum de un buticar de căcat, cu 3 angajate, are Q7 și Jaguar decapotabil! Și ca el sute, mii, zeci de mii! Ai văzut, boule? Exact, pentru că pula bon, de aia el are și tu mergi pe jos, pe stradă! Exact, pe stradă, pentru că pe trotuar își parchează ăla Q7-le și Jaguarul decapotabil...

Dacă în România ar veni de mâine IRS-ul american (știu, știu că nu e exemplul cel mai bun, dar să trecem peste) pun pariu că până de Revelion ar mai circula doar 50% din mașinile pe care le vedeți pe stradă în fiecare zi. Exact. Pentru că ăia te întreabă de bonuri, boule! Îți cere să-i arăți bonurile, bou cu țâțe ce ești! Uite așa te întreabă:
- Bună ziua, de la IRS sunt!
- Da, bună ziua!
- Am văzut că aveți un Q7, un X6 și două Logan-uri în fața casei!
- Păi da... Dar să vedeți că...
- Păi să-mi arătați și mie cu ce bani le-ați cumpărat!
- Păi știți, am un butic!
- Perfect, înseamnă că aveți multe bonuri să-mi arătați, nu-i așa?
- Păi nu știu unde le-am pus!
- Lăsați că le caut eu, nu-i problemă, știu eu unde să le găsesc... dacă le aveți!
Și gata, a doua zi cu RATC-ul la coadă la alimente, că nici buticul nu mai e, se duce și ăla împreună cu mașinile!

A înțeles boul ceva din ce-am scris eu aici? Nu, normal, e prea bou. Le-am mai comentat acolo că de aia o duc ăia care lucrează în proporție de 95% cu card-uri cum o duc! De aia nu mai au suedezii pușcării și de aia țările din nordul Europei au un procent de evaziune care tinde spre zero. La ei se știe totul, se dă bon pentru orice, nu au boi din ăștia care-ți explică ei cum că bonul nu are rost. Are rostul lui și încă unul extrem de bine definit! Știam om care plătea în total vreo 85% taxe la stat! Exact, 85%! Și-l durea la bască, vilă, casă, masă... Omul învârtea atât de mulți bani cu doar două-trei secretare încât ăia 15% care-i rămâneau erau mai mult decât suficienți! Ăla tăia bonuri la toată lumea, nene, nu avea probleme! În Suedia se întâmpla faza și, acum, la final, stau și eu și vă întreb: câți suedezi care doresc să se mute în România cunoașteți și câți români plecați în Suedia aveți în familie? Aha! Eh, să-i spuneți și boului ăla cu bonurile lui chestia asta...

P.S.: @bou: dacă erai singurul poate mai exista vreo șansă, dar la câta mai turma e în țara asta cota să ne mai facem bine este 1 la vreo câteva miliarde...

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!