.

21 oct. 2014

De când așteptam!

Nu zaietz, pagadi!

Am discutat cu cineva și a trebuit să abandonăm discuția pentru că nu ajungeam la nici un rezultat. El spunea că Gramatica e nu știu cum, că trebuie, că dacă nu știi Gramatică ești idiot, că nu trebuie simplificată limba etc. Eu spuneam că mi se pare prea grea Gramatica Limbii Române și că în alte țări au rezolvat problema simplificând comunicarea verbală și scrisă. În plus, i-am argumentat că unii au ajuns oameni respectați fără să aibă habar că limba noastră are Gramatică!

Până la urmă am lăsat-o moartă. Eram și la bere, pulii mei, era mult mai interesant la 11 seara să ciocnești o halbă decât să te iei la înjurat pentru Gramatică. Dar iată ce înseamnă să ai răbdare! În această seară am ocazia să demonstrez (tot la o bere) românilor, Uniunii Europene, NATO și chiar chinezilor că am dreptate! Gramatica nu doar că e nașpa și mi-am luat eu 5 la școală din cauza ei, dar nici măcar nu este în stare să explice ce spun oamenii importanți ai acestei țări!!! Vă voi demonstra inutilitatea acestei materii, vă voi demonstra că Gramatica e la fel de inutilă ca Religia! Veți vedea că am dreptate, aveți răbdare.

Am luat acest text pe care-l va analiza nevastă-mea din punct de vedere sintactic și morfologic! Eu mă duc puțin până-n bucătărie până termină ea, revin...

"Bă, îl arestăm pe Ghiță!! Bă, futu-ți morții mă-tii!? Îl arestăm pe Ghiță, mă! Futu-vă morții-n gură cu Ghiță și cu Ponta al vostru!"

– interjecție, caz Vocativ
Îl – Complement direct exprimat prin pronume personal, persoana a treia, masculin, singular, formă neaccentuată, caz Acuzativ
 

Gata, am revenit:
Arestăm pe Ghiță – e clar, îl arestează pe Ghiță, nu mai are rost să insistăm
Futu – Predicat verbal exprimat prin verb predicativ, arată ce face subiectul Vanghelie și îi atribuie acestuia o acțiune, aceea de a-și băga pulile-n gura cuiva.


Eh, aici începe gramatica să-și arate lipsurile! Ia să vedem acum:

Futu-vă morții-n gură cu Ghiță și cu Ponta al vostru! - aici, pulii mei, nici nevastă-mea nu mai știe! 
Cum vine aici? Îi fute morții în gură paparațului împreună cu Ghiță și Ponta? Adică fac un ménage à trei plus câți morți are ăla? Că nu mai găsesc nici la Academie faza asta, nu știe nimeni, Pruteanu a murit, n-am la cine să apelez! Sau le fute morții-n gură atât paparațului cât și lui Ghiță și Ponta? Că gramatica nu mai poate explica, nu știu unde să caut, m-am uitat și pe National Geographic, nimic!

Vedeți, vedeți ce probleme grave din cauza panaramei ăsteia de Gramatică? Că dacă era după mine era foarte simplu, Vanghelie îi fute-n gură pe toți! Și pe ăia vii și pe ăia morți! Dar nu, lumea vrea cu gramatică, cu din astea, asta e! Și ca dovadă că nu e ușor deschideți televizoarele: de o oră dezbat ăia ce v-am spus eu aici și n-au ajuns la nici un rezultat! Pentru mine, că nu țin cu Gramatica, e mult mai simplu: eu îi fut în gură și pe Vanghelie, și pe Ghiță și pe Ponta! Și-am încheiat subiectul!

P.S.: Despre morți numai de bine!

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!