.

30 oct. 2013

Nici la mâncat nu suntem buni

Italienii câștigă, noi cu Poiana

Se numește World Chocolate Masters și s-a născut în 2005. Pe mă-sa o chema Le Grand Prix International de la Chocolaterie (by Cacao Barry) și pe tat-su International Belgium Chocolate Award (by Callebaut). Sau poate invers, nu se știe exact care e mamă și care e tată, cert e că s-au fuzionat într-o seară și l-au făcut pe Masters ăsta.


În 2013 (mai exact azi) s-a desfășurat finala la Paris, finală câștigată de un italian, Davide Comaschi. În finală au mai ajuns cofetari din toate țările mai puțin România (și Bulgaria). Până și unul din Macao a ajuns, dacă vă vine să credeți. De ce a câștigat Comaschi puteți vedea în link-ul de la sfârșit, iar de ce nu am ajuns și noi în finală vă spun eu: nu le avem și nici nu mâncăm prea multă ciocolată. E adevărat că a participat și sibianul Florin Bălan de la Pralin (normal că l-au invitat, distribuitor Callebaut), dar în finală au ajuns doar ăia care chiar contează pe piață și care se pricep. La noi, vânzările de ciocolată reprezintă 70% din încasări când e vorba de sectorul cofetărie, dar la consum suntem de 10 ori mai puțin dulci decât occidentalii. Românul consumă doar vreo 1,5 kg pe an față de elvețian, care bagă-n el 11 kg pe an!!! Ok, ei au vaci mov, dar totuși...

Am scris despre Masters-ul ăsta pentru că doar ce-am halit o Milka întreagă. Nu pentru că e elvețiană, dar pentru că ieri am mâncat o Poiana cu un gust de lapte praf de nu mai vreau să aud în viața mea de firma asta.

http://www.worldchocolatemasters.com/en/world_chocolate_masters
Dați click pe poză și intrați pe site-ul Masters-ului. Dacă vreți, evident, nu-i obligatoriu

2 comentarii:

  1. bree,dar ce-au facut ei acolo se mananca ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cred, cred că topesc toată ciocolata aia și o refolosesc anul viitor, la următorul Master

      Ștergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!