.

12 iul. 2013

Să fie bine cu toate că e rău

Ne-am tâmpit

Pe bune că ne-am tâmpit. Când s-a scos pedeapsa cu moartea toată lumea a zis: eh, asta e! A venit Breivik și a omorât copiii ăia: eh, asta e! Ieri citeam că Papa a abolit pedeapsa cu închisoarea pe viață la Vatican, maxim 35 de ani poate sta cineva la pârnaie acolo: eh, asta e! Huidu omoară trei oameni și nici amendă nu ia: eh, asta e! Gigi face orice să iasă și nu reușește, în schimb reușește Babiuc care n-a făcut nimic pentru asta: eh, asta e! Fură toți și după procese de 150 de ani scapă basma curată: eh, asta e! Suntem niște cretini: eh, asta e!

Recunosc că și eu m-am tâmpit, la fel spuneam și eu (eh, asta e!), dar acum încep să se schimbe lucrurile. Mă gândesc ce-o să-i răspund copilului meu când o să vină să mă întrebe: "Tată, pot s-o violez și eu pe una de la mine de la școală? Că am înțeles că e cu mediere acum!". O să-i spun că nu poate, iar el o să mi-o arunce pe aia: "Dar de ce eu nu pot? Uite că Strauss Kahn, un coleg de-al meu, a violat-o pe una și n-a pățit nimic! Vreau și eu să violez, că doar n-o să rămân cel mai fraier din clasă!".

După aia o să crească, o să vrea să fure mașini, să spargă bancomate, dacă ajunge în vreo funcție importantă o să vrea să facă evaziune fiscală, poate o să trebuiască să omoare pe cineva care-l deranjează în carieră... Eu ce să-i spun? Că o să-mi arunce din alea: "Tată, nu mai fi fraier, că doar te dai mare că ai lucrat în presă. De ce să nu fac toate astea când oricum nu mai există pedeapsa cu închisoarea? Nu știi că noul Papă a abolit pedeapsa cu închisoarea? Te-ai ramolit în pulii mei..." 

Dar nu, o să-l educ să nu facă toate astea. Bine, dacă câștig la loto, sau dacă ajung mâine poimâine prin Parlament se schimbă lucrurile. În cazul ăsta o să fiu un om ocupat, n-o să mai am timp de toate prostiile! O să aflu de la televizor că fii-miu a intrat cu mașina peste vreo 10 fraieri care așteptau autobuzul (cum așteptam și eu când nu aveam mașină) și iar o să zic: eh, asta e! La proces îl scap eu (am pile că de aia am ajuns unde am ajuns) și când o să-i dau șpaga judecătorului explicându-i că băiatul meu e cel mai cuminte copil din lume ăla o zică și el: eh, asta e! Angajații mei vor afla că am dat șpagă ca să-l scap pe fii-miu, dar ca să nu-și piardă locurile de muncă ce credeți că vor spune? Exact: eh, asta e!

E clar, ne-am tâmpit, am zis bine la început cu toate că nici eu nu eram de acord. Am crezut că eu sunt altfel, am crezut că eu gândesc într-un alt mod. Dar nu, suntem praf, suntem o specie periculoasă, iar prostul de Darwin s-ar răsuci în groapă dacă ar fi știu cât era de prost: băi, Darwine, nu ne tragem, băh, din nici un fel de maimuță! Nu, nu ne tragem, suntem pe cale să devenim!!!

P.S.: Eh, asta e!



7 comentarii:

  1. Și dacă le pui unora pistolul la tâmplă amenințându-i cu moartea, crezi că vor fi atât de mulți care se vor conforma?
    Breivik ar fi ciuruit oricum ăia 70 de oameni, sau câți au fost, chiar dacă ar fi știut că il asteapta o injectie. In cazul lui, cred că ar fi fost și mai mulți, știind care-i va fi sentința.

    Eu zic că așa cum un politician își poate scăpa acum plodul de cei 10 ani de închisoare, după ce și-a folosit "bolidul" (că și-așa are presa ceva cu termenul ăsta) pe post de ghiulea, va putea să îl scape la fel de ușor și de o eventuală sentință capitală.
    Poți să pui pedeapsa cu moartea și pentru furat găini, și tot se vor găsi unii cotrobăind prin cotețe.

    Legislația pe hârtie mi se pare bună, și nu cred că mai trebuie adăugat sau scos ceva. E nasol când se pune in practică. Putem să consumăm tone de cerneală pe cele mai aspre legi imaginabile, dacă sistemul de aplicare va rămâne la fel de ineficient.

    E doar o părere, nu săriți la cafteală.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e bună legea?! păi în baza legii îi scapă pe toți, să nu crezi că scapă cineva ilegal! dar, vorba aia, asta e...

      Ștergere
    2. Nu am nicidecum cunosștințele de legislație ca să pot afirma că legea de la noi e impecabilă sau nu, e doar un punct de vedere al unui oarecare. Desigur că există jdemii de "portițe" special introduse astfel încât să fie utilizate atunci când este cazul, dar eliminarea lor un ar avea efecte majore asupra formei legii. Adică o sentință de 7 ani va rămâne de 7 ani, insă fără chestii de genul "acuzatul avea un șiret desfacut in momentul incidentului, ceea ce îi oferă circumstanțe atenuante". Desigur, exemplul e exagerat, dar ca idee, așa...

      Și degeaba perfectă legea, dacă eu, să spunem. infractor fiind, am sforile potrivite de care să trag astfel încât să plimb dosarul niște ani buni prin parchete și procuraturi, să mai dispară pe traseu, ca prin minune, câteva dovezi, ba să mă și am bine cu judecătorul astfel încât să o ardă chior în fața celor rămase.

      Și cu literă de aur să fie, legea tot va spune atunci că dacă "nu există probe suficiente", eu sunt un îngeraș.

      Ștergere
    3. O parere realista. Din pacate noi toti acuzam legile, sau aproape toti, cand ar trebuii sa aratam cu degetul inspre cei ce aplica legea.

      Ștergere
  2. Jiji, asteapta draga, vine imediat si Fenechiu.

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!