.

15 iul. 2013

Căpșunarul și fericirea

Se pare că lumea a luat-o razna de tot

Am citit topul cu țările în care oamenii sunt cei mai fericiți și am rămas șocat. Nici acum nu-mi revin așa că dacă scriu vreo tâmpenie să știți că e de la șoc. O să trec rapid peste primele patru poziții pentru că nu aici e șocul. Poziția cu numărul 4 e șocantă, dar stați așa puțin, nu vă grăbiți.

Locul 1 - Elveția. Previzibil, 82% dintre elvețieni sunt fericiți și consideră că experiențele pozitive le depășesc pe cele negative într-o zi normală. Prima țară în "Better Life Index 2013" Ocse în ceea ce privește speranța de viață la naștere și satisfacția locuitorilor.

Locul 2 - Norvegia. Aici trăiesc cei mai mulțumiți oameni din lume în ceea ce privește munca și salariul. Peste 75% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 15 și 64 de ani se declară mai mult decât fericite, mai ales că primesc bani mulți pentru muncă puțină (în Norvegia se muncește în medie cu vreo 350 de ore mai puțin pe an decât la restul de bivoli europeni).


Locul 3 - Suedia și Islanda. Cu toate că islandezii au avut ceva probleme cu rahații ăia de politicieni se pare că i-au pus cu botul pe labe după ce au aruncat cu ouă și roșii în ei. În țările astea oamenii se declară fericiți probabil pentru că mediul și siguranța sunt pe primul loc (au și bani, stați liniștiți).

Locul 4 - Mexic. Da, știu că nu vă vine să credeți nici vouă. Cum pulii mei se face nu știu, dar handicapații ăștia de mexicani se declară fericiți. Toți indicii sunt la pământ, sistemul de învățământ este mai de căcat ca-n Africa, se omoară ăia pe străzi ca-n filmele cu cowboy, răpiri, violuri, n-au străzi, n-au bani, drogați, de când se nasc visează să plece din țara aia, dar se declară într-atât de fericiți încât să ajungă pe locul 4 în lume la capitolul ăsta. Ok, per total sunt la mama dreacu în top, dar la fericire au ieșit pe 4... La prostie cred că ieșeau pe 1 dacă se făcea.

Vă gândiți și voi la ce mă gândesc eu? Da?! Eh, vedeți că sunt gând la gând cu bucuria dumneavoastră, vorba Divertișilor de odinioară? Așa e, se pare că nu i-a întrebat nimeni pe români cât de fericiți sunt. Mai exact nu i-a întrebat nimeni despre nimic pentru că nu mai prezentăm interes de vreo 23 de ani. În plus românul dă și răspunsuri după care este extrem de greu să faci o clasificare. Ce pulii mei să înțeleagă ăia când la întrebarea "Sunteți fericit?" primesc răspunsuri de genul "Îhî", "Mmmm", "PLM", "Ce-mi dai să-ți răspund?" etc. Nu, nu interesează pe nimeni cât de fericiți suntem, nici măcar pe noi...


P.S.: Per total cel mai bine în "Better Life Index 2013" iese Australia cu toate că ăia au rechin alb, caracatiță veninoasă, crocodil, păianjen din ăla nasol etc. 

Părerea mea este că mexicanii care au băgat cuțitele în hombrele ăsta au făcut-o pentru că omul era prea trist și strica poziția în top!

5 comentarii:

puteti si sa injurati daca nu va suparati!