.

24 iun. 2013

Așa ceva nu se mai poate

Se dă șpagă ca să dai șpagă!

Șpaga reprezintă ceva natural în ziua de azi, e trecută și în DEX așa că nu are rost să mai insistăm. Ce mă deranjează este că s-a ajuns prea departe, adică s-a depășit definiția din dicționar! În ziua de azi pentru a da o șpagă trebuie să dai altă șpagă, lucru care mi se pare total incorect atât din punct de vedere moral cât și lingvistic...

Să mă explic (deși cred că marea majoritate v-ați prins) ca să nu înțeleagă cineva greșit. Eu sunt de acord să dau șpagă dacă am ceva de câștigat la faza asta, dar consider normal să dau șpaga celui care îmi poate facilita câștigul în mod direct! De exemplu dau 100-200 de euro șpagă ca să iau un voucher din ăla de la Rabla, dar vreau să-i dau omului de acolo și gata! Cum ar veni tu ești cu Rabla și eu îți dau șpagă ca să mă bagi mai în față pe listă (ca să apuc voucher, că altfel pauză), dar nu pot accepta ceea ce se întâmplă în ziua de azi: ca să-i dau șpaga lu' ăla de la Rabla trebuie să-i mai dau mai întâi unuia care să mă pună în legătură cu el...

Nu, aici nu mai sunt de acord, să fie clar. Nu știu cine, guvernul, societatea civilă (glumesc), UE, NATO, cineva trebuie să intervină. Adică nu se poate intermedia șpaga, eu am firmă de intermedieri și vă asigur că nu există nici un fel de cod CAEN pentru așa ceva. Chestia asta trebuie să înceteze. Dacă am nevoie de o autorizație de la Primărie mă duc direct la cine dă autorizația și gata! Pentru un WC în curte nu pot să-i dau și portarului și primarului și amantei celui care semnează, cu asta nu sunt de acord.

Nu știu, cineva să se autosesizeze, să se uite în oglindă, să facă ceva. Nu se mai poate, de multe ori șpaga asta la șpagă depășește valoarea câștigului obținut, iar acest lucru poate duce la un blocaj financiar în singurul domeniu de activitate care mai funcționează în România: datul de șpagă. O să vedeți că dacă nu mă ascultați lumea n-o să mai dea șpagă, oamenii vor înceta să mai ruleze banii și economia se va prăbuși. Și atunci n-o să mai vină investitorii străini, n-o să mai vină FMI, n-o să mai vină nimeni la noi pentru că, pe bună dreptate, vor spune: băh, la voi nu mai dă nimeni șpagă, nu putem risca să investim!

P.S.1: Sau voi chiar credeați că investitorii străini vin doar dacă nu se dă șpagă? Ha, ha, ha, inocenți mai sunteți, băh...
P.S.2: Orice asemănare cu persoane, instituții sau programe din realitate este pur și simplu la mișto, adică exact așa cum e și blogul ăsta.

Un comentariu:

  1. Pai ce sa comentez ? Ai dreptate ! Da' sa stii, ca si portarul si femeia de serviciu au competentele lor. :)

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!