.

18 mar. 2013

Căpșunarul și Spărgătorul de nuci

Balet la Oleg Danovski, sau cum face o căpșună piruete


V-ați uitat la video? De ce nu v-ați uitat?! Păi doar nu credeți că l-am pus degeaba... Nu, l-am pus pentru că așa începe totul: cortina se ridică și apare o balerină! După aia nu mai știu pentru că n-am putut ajunge la Spărgătorul de nuci. Da, am avut invitație, dar n-am putut merge din motive pe care nu mai stau să le motivez acum. Dar a mers altcineva în locul meu, cineva care se pricepe mai bine ca mine la balet, cineva care chiar merge pe poante (pe bune): nevastă-mea!!! 

Am rugat-o să scrie pe blog, dar mi-a spus că ea nu e blogăriță. I-am spus că nici eu nu sunt, dar ce contează?! Bun, să trecem peste și să vedem ce nuci a spart Spărgătorul. Băh, cică la balet e foarte mișto! Oamenii care merg la balet nu intră cu floricele în sală, nu se bea Cola cu paiul (adică nu se soarbe), se vede scrisul, nu iese nimeni din sală decât la pauză, nu se fluieră, nu se vorbește la telefon, nu se hăhăie, nu se fac comentarii de doi lei în gura mare, pe scurt nu e ca la Cinema. La balet se așează lumea frumos la rând, își ridică biletul (sau invitația), intră în sală și pătrunde "într-o lume de basm". Cortina se ridică (vezi video!) și apar personajele. "Baletul, chiar dacă nu-ți place tot îți place" spune o nevastă pe care o cunosc! Chiar dacă nu te pricepi la tehnică, chiar dacă nu știi ce înseamnă un sincron, chiar dacă ți se pare că toate balerinele sunt îmbrăcate la fel (sau chiar sunt?) tot e frumos. Ca dovadă că e așa cum spun eu la Spărgătorul de nuci a fost sala plină. Copii care se unduiau imitând mișcările balerinelor, oameni mari care zâmbeau, se întristau, cărora li se făcea piele de găină dacă era cazul, tot tacâmul. Costumele excelente, sunet mai mult decât excelent, soliști nemaipomeniți, totul la superlativ. Au fost și câteva chestii mai puțin ok? Poate, dar la sfârșit, după ce s-a tras linie, a dat cu plus.


Ce să vă mai spun? Doar vedeți și voi cu ochiul vostru cât de frumos a fost. Ah, asta a fost sâmbătă seara, aseară a fost Tosca (intrare gratuită!) și cică era lumea în picioare, nu mai erau locuri! Nu, nu e gratis în fiecare seară, stați calmi. Au nevoie și oamenii ăia de bani, trăim într-un sistem în care banul e pe primul plan, sper că sunteți de acord. Tocmai de aceea fac un apel: puneți, fraților, prețul pe afiș, să vadă lumea cât costă ca să știe să-și facă socotelile! Nu mi se pare corect să întrebe lumea pe Facebook cât costă biletul la Spărgător, cât costă aia, cât e aialaltă. Dacă era după mine începeam cu prețul! 

Pe 31 martie ne vedem la Carmen! Nu, nu la Carmen acasă, la Carmen de Bizet! Nu știu cât o să fie biletul, dar dacă nu găsiți prețul pe afiș dați un telefon aici: Agenţia de bilete - Rezervări 0241.481.460. Dacă nu aveți chef să sunați mai dați un ochi pe blog, vă spun eu ce și cum. Dacă nu vă place blogul meu intrați pe TNOB Constanța, că acolo găsiți totul... Și ei sunt și mai serioși decât mine...

P.S.: Vi s-a părut cumva că am făcut reclamă prea multă Teatrului Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski din Constanța? Păi și ce dacă?! Păi nu sunt și eu partener media la TNOB? Sunt, deci e normal să le fac reclamă!


 

3 comentarii:

  1. Daca pe afis apare Horatiu Chereches e clar! E cel mai bun! Si nu sunt chiar o necunoscatoare!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos! Multumim pentru tot ceea ce scrieti despre artistii nostri!!!

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!