.

1 mar. 2013

Căpșunarul și jurnaliștii

Lecții pentru începători

Mă adresez celor care sunt acum la școală, care învață cum stă treaba cu jurnalismul. Am scris "lecții" în titlu, dar stați liniștiți că nu vă dau eu vouă lecții, am scris doar așa, ca să vă atrag atenția, e o șmecherie pe care am aflat-o dintr-o carte de jurnalism. Nu vă spun ce carte pentru că oricum n-o s-o găsiți prin România momentan (nu vă spun de ce ca să nu mă dau mare și să mă înjurați chiar de 1 Martie).

Bun, deci hai să vă explic cam ce vă așteaptă după ce terminați școala și vă găsiți un loc de muncă (dacă vă găsiți, dar să nu divagăm):

1) Petrol-gaze, scandal, poluare în Golful Mexic. Reacții:
- Shell: "..."
- Chevron: "..."
- Gazprom: "..."

2) Industria alimentară, carne de cal în loc de vită:
- SC Carne de Cal SRL: "Nu suntem noi de vină!"
- Food Company International: "Nici noi!"
- Danone:  "Noi nici atât!"

3) Sport, meci trucat, pulii mei:
- Steaua: "Arbitrul e de vină!" 
- Ajax: "Arbitrul e de vină!"
- Suporteri: "Băga-mi... ..la în gura lui de arbitru!"

4) Media, virgulă între subiect și predicat:
- Ziarul 1: "Vai de capul vostru de papagali, ziar de doi lei, televiziune de trei!" 
- Televiziunea 3: "Voi vorbiți, băh? Ați pus Mediafax pe prima pagină și v-ați semnat voi..."
- Radio 25: "Așa e, băh, când vă angajați pe pile, futu..."
- Blog 54789: "Ce înseamnă să fi prost! Câte greșeli sau comis în ultimile 24 de ore în presa românească. Eczemple:"
- Televiziune străină: "Este incredible cât se mistake în România!"
- Ziarul 1, Televiziunea 3, Radio 25, Blog 54789: "Băi televiziune străină, taci dreacu din gură, nu te mai băga aiurea. Ia, hai să te văd, ia zi tu capra crapă piatra-n patru, piatra crapă capra-n trei!"

Eh, cam asta vă așteaptă, cam așa se-ntâmplă. Bine, eu nu vreau acum să vă demoralizez, nu ăsta era scopul. Dar sper că v-ați prins cum stau lucrurile și dacă vă propune cineva un job în altă parte să nu fiți fraieri să refuzați. Mai ales dacă vă propune cineva să lucrați în Industria extractoare de petrol și gaze...



2 comentarii:

  1. Dar astea sunt deja istorie !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da? eh, eu am chiulit la istorie... faza e că doar ce s-a întâmplat, deci lumea oricum nu învață nimic din istorie...

      Ștergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!