.

5 feb. 2013

Crucea mă-tii

Tataia meu mă înjura așa pentru că altfel n-aș fi priceput!

Înjurătura preferată a lu' taia meu era "crucea mă-tii". Mi-o arunca de mai multe ori pe zi pentru că-i dădeam motive, dar nu prea înțelegeam ce legătură avea crucea cu mama și în ce fel m-ar fi afectat pe mine chestia asta?! Dar iată că astăzi am citit un articol în Sole care m-a lămurit: tataia meu știa încă de pe atunci care-i faza cu crucea, dar eu eram prea mic ca să înțeleg.

150000 sunt voluntarii care bagă ca fraierii pentru Croce Rossa din Italia. Exact, crucea aia roșie la care aproape jumătate din glob se uită cu mult respect. Spun că bagă ca fraierii pentru că asta e părerea mea despre voluntari, sunteți fraieri, îmi pare rău pentru voi. În primul rând că să muncești pe o farfurie de mâncare se numește sclavie, iar în al doilea rând gândiți-vă că doar în Italia ați luat locul de muncă la 150000 de din ăștia care au făcut un liceu sanitar, sau un curs, sau orice. 

Știu că sunt pregătiți să-mi sară în cap toți ăștia care au ong-uri și care merg să culeagă sticle și cutii de cola aruncate de nesimțiți. Sau ăia care plantează copaci în locul celor tăiați și vânduți de șmecheri! Sau ăia care au grijă de bătrânii care stau la azil pentru că azilul nu are fonduri să angajeze personal cu toate că directoarea are Q7! Eu zic să vă așezați confortabil în scaun pentru că partea frumoasă abia acum începe. Peste crucea roșie din Italia au intrat ăia de la Curtea de Conturi să controleze. Contabilitatea nu s-a ținut ani de zile, ultimul bilanț era din 2004, conturile praf și pulbere, încasări și cheltuieli înregistrate și care nu există în realitate de prin 1981!!! Efectiv și-au pus mâinile în cap ăia care au controlat! Probabil nu controlau nici acum dacă situația nu devenea de-a dreptul critică, dar la 200-400 milioane euro gaură pe an au vrut și ei să vadă ce și cum, pe ce se duc banii! 

Și au găsit pe ce după ce au reușit să adune niște hârtii și să încropească un bilanț pentru 2005 și unul pentru 2011. Păi jumătate din bani se duceau pe salarii:))) Știați deja, nu-i așa?! Bandiți sunteți, nu vă mai păcălesc eu așa ușor. Da, băh, 4000 de lipitori păstoreau turma de 150000 de papagali care aveau impresia că ajută omenirea cu voluntariatul lor și care obțineau un bon de masă pe zi pentru treaba asta. Câte 200 de milioane pe an luau băieții! Am făcut un calcul și dacă toți 4000 ar fi luat la fel venea câte 4166 euro pe lună pentru fiecare cap de lipitoare! Deci ăștia nu făceau nimic, ăștia îi puneau la muncă pe ăia 150000. Tot din banii de la stat și-au luat și 23 de limuzine dotate cu girofar și cu câte doi șoferi! Nu se știe ce făceau cu mașinile astea pentru că nu erau ambulanțe, dar se știe că șoferii trebuiau să fie câte doi pentru că erau la dispoziția șefilor 24 din 24! În fine, nu mai are rost, ați prins firul, vă mai spun doar că din 2005 până acum gaura e de peste 1 miliard de euro, dar având în vedere că nu s-a ținut contabilitate, că nu se găsesc documente și că nu știe nimeni exact ce și cum realitatea e sigur cu totul și cu totul alta. 

Acum ați priceput și voi de ce ne înjurau bunicii cu crucea mă-tii! Ei știau săracii cum fură ăia de la crucea roșie, dar ce puteau să facă dacă noi nu pricepeam? Dar iată că astăzi lucrurile s-au schimbat, astăzi se poate! După controlul ăsta, după articolul din Sole și după ce-am mâncat și eu pe aici bunicii din ziua de azi își pot înjura nepoții așa cum trebuie atunci când fac prostii: crucea roșie!
Parcă așa mai merge, nu?!

6 comentarii:

  1. Ce zgârciţi! Din miliardul âla puteau şi ei să angajeze un contabil bun care să le pună hărtiile bine, măcar în ordine cronologică!

    RăspundețiȘtergere
  2. Primele cruci apărute pe pămînt au fost libelulele. Oamenilor nu le-a plăcut transparenţa lor şi le-au stins lumina din aripi.

    RăspundețiȘtergere
  3. să nu mai zic de toate alimentele din coșurile alea mari din hipermarket, "donați pentru crucea roșie" ...
    cred că alea-s pentru voluntari :D
    am fost rea, știu! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Capsunel, draga ... tu unde faci voluntariat? Acolo pe langa tine, pe Suceava e o carciuma - Offside Cafe, unde am aflat ca au mare, mare nevoie de bautori voluntari de bere. Te bagi?

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!