.

13 ian. 2013

Căpșunarul și fumatul

Hai să fim serioși

Românii au descoperit lupta împotriva fumatului în locurile publice. Ok, personal sunt de acord, mai ales că pe unde am fost am prins chiar perioada în care s-a interzis fumatul. Eu fumez de la... Nu mai știu câți ani aveam, dar nici nu contează. M-am lăsat vreo 4 ani, m-am apucat, m-am mai lăsat vreo câteva luni, iar m-am luat și tot așa. Acum fumez, dar o să mă las pentru că după ce am testat tot ce se putea testa am ajuns la concluzia că absolut toate țigările din România sunt de rahat.

Sunt de acord și cu interzicerea fumatului în locurile publice, asta să fie clar de la început. Dar stau și mă întreb cine o să respecte treaba asta în România?! Ok, îi lăsăm pe ăia cu bun simț, mă refer la șmecheri! Adică o să le interzică proprietarul restaurantului celor din clanul nu știu care să fumeze la masă? Cum o să facă? O să-i roage politicos să nu mai fumeze? Păi ăia nu știu ce-i aia politețe! Dacă scapă de bătaie proprietarul poate chema poliția, de acord. Doar că Poliția o să vină și-o să-i bată prietenește pe spate, știți asta deja. Bine, nu sunteți de acord nici cu asta, atunci vine poliția și-i arestează. Și? Păi o să-i ducă la judecătoarea aia care umbla beată cu mașina și-i înjura pe gabori! Ce să le facă aia când și ea fumează în locurile publice pentru că e șmecheră?!

Sau nu vin clanurile, luăm alt exemplu. Vine... Nu știu, vine boss-ul! Un director din ăsta la stat care lasă câte 200 de lei șpagă la consumație de 1500. Două cafele și un biscuite, 1500 de lei noi. Și la cafea vrea omul să fumeze o țigară, două, poate chiar trei. Păi tu, patron de bar, te duci la ăla să-i spui ce? Să nu mai fumeze că sunt 20 de fraieri care au venit să bea un Cola de 10 lei? Nu te duci, chiar dacă știi că nu se supără nu te duci. Pentru că știi că ăla o să-ți spună așa: "Păi să vă cumpărați o instalație din aia care aspiră fumul! Eu nu pot să beau cafea fără țigare!". Păi te-a spart, cea mai proastă instalație e vreo 1000 de euro plus nu se mai știe câte sute de euro de filtre și alte rahaturi pe an. Și vorbesc de instalații pe care le instalezi degeaba, că nu au efect cine știe ce. Dacă vrei chestii serioase trebuie să decartezi bani grei!

Îmi pare rău că vă spun, dar România nu e o țară unde să interzici fumatul în locurile publice. Ah, ok, poți să interzici prin lege, dar asta nu înseamnă că o să respecte cineva legea. Și, pentru binele vostru, în cazul în care se bagă o lege din asta și vedeți un papagal că fumează prin spital să nu comentați. Nu de alta, dar poate e chiar directorul spitalului și vă treziți că vă dau ăștia la televizor că ați murit de cancer când voi v-ați dus la spital să așteptați un prieten care se externa în ziua aia. 

Ăia p'afară mai au prostul obicei să facă și analiza aerului pe care-l respirăm! Să vedeți acolo surprize! Fumul de țigară o să vi se pară prăjitură cu frișcă! Asta ca o consolare când o să vă întâlniți cu situații descrise mai sus, cu șmecheri:)

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!