.

31 aug. 2012

Căpșunarul și asigurările

Cât de fraier să te naști, nene?!

De 22 de ani românul merge la Stat să se plângă. Bine, nu numai românii fac asta, dar la noi a devenit un sport mult mai național decât la alții. Prin alte părți lumea merge la Stat, se plânge, vede că ăla nu-i dă nimic sau îi dă oase fără carne și pleacă. Când realizează că a luat țeapă data viitoare nu mai merge și se aranjează singur. La noi nu! La noi lumea merge la Stat pentru orice, ăla nu dă nici măcar oase goale, dar în schimb promite miliarde de chestiuni. După ce lumea realizează că Statul nu s-a ținut de cuvânt măcar într-unul din cazuri merge... Unde credeți că merge lumea la noi după ce realizează că a luat țeapă? Bravo, ați ghicit, tot la Stat. Cât de fraier să te naști, nene?!

Și hai să zicem că n-ar fi o problemă că românii merg la Stat să ceară și o iau în mână, dar să fii atât de prost încât să-i mai și susții pe ăia care-ți dau la cioc mi se pare prostie absolută. Pentru că mai stau și eu pe Facebook și văd ce spune unul și altul. La TV lumea e plătită să pupe-n cur, dar pe Facebook prea puțini sunt ăia care câștigă ceva din treaba asta, marea majoritate pupând în cur din convingere. În sfârșit, nu despre asta era vorba, lasă să-i pupe cât vor că doar cine sunt eu să le răpesc plăcerea asta?

Pentru pupaci am o veste bună: de mâine Statul vă obligă să faceți ce vrea el în ceea ce privește asigurările pentru locuințe! Până acum asigurarea era obligatorie, de mâine asigurarea este și obligatorie și obligatoriu s-o faceți la Stat! Ieri am crezut că e o glumă și îi înjuram pe ăia care afirmau așa ceva (mai ales că CSA a emis un comunicat de presă mai mult decât ambiguu). Dar azi m-am informat și eu și chiar așa e. În primul rând trebuie să-ți faci asigurare la Stat și după aia (dacă mai vrei și mai poți) îți faci și una facultativă la privat! Pentru ăia care au casă (mai ales pentru ăia care au casa-n pantă) asigurarea la Stat e ok, dar pentru ăia care stau la bloc e absolut inutilă. Nu credeți? Păi hai să vedem. Pentru 20 de euro Statul vă asigură împotriva cutremurului, a alunecărilor de teren şi a inundaţiilor! Buuun. Deci pentru blocureni e fix orașul ăla din Croația, sau din Sardegna, sau bancnota aia din Botswana. Păi dacă vine cutremurul și ajungi să ai nevoie de asigurare înseamnă că s-a dus dreacu blocu' și poate și tu împreună cu el, corect?! Alunecări de teren la bloc chiar n-am auzit, iar Dunărea peste mine-n Tomis Nord chiar nu cred. Ne inundă Raja cu căcat și pișat, dar Dunărea sau Marea Neagră nu ne-a deranjat pe Suceava (încă). Facultativa de 20 de euro (luăm Pad Bonus Plus de la Astra că era cea mai căutată) te asigura de inundații de la vecini sau de la țeava de 60 de ani care s-a spart! Aia se poate întâmpla și am martori care au pățit-o și și-au reparat casa pe banii de la asigurare! Te mai asigura și pentru incendiu, trasnet, explozie, caderi de corpuri, izbire de către vehicule, fenomene atmosferice (inclusiv grindina), greutatea stratului de zăpadă, avalanșă, furt (inclusiv vandalism produse cu ocazia furtului)... Gata că m-am săturat eu de câte asigurau ăștia. 

De mâine s-a dus dreacu! De mâine blocurenii se asigură degeaba la Stat și doar dacă mai găsesc ceva pe cartea de credit se asigură și facultativ la privat. Așa înțelege Statul român sprijinit de 7,4 milioane de cerșetori democrația: poți face ce vrei dacă faci mai întâi ce vreau eu! Din fericire vă salvează tot privatul. Nu vă spun cine (persoană importantă) mi-a șoptit că privații o să facă o chestie care să-i fenteze pe papagalii de la Stat. De luni o să apară pe piață o poliță care să cuprindă (ca și până acum) și asigurarea obligatorie și pe aia facultativă. O să coste vreo 30 de euro, dar zic eu că o să merite toți banii. Așa că nu vă grăbiți să vă asigurați la Stat cu 20 de euro pentru că apare privatul imediat. Dacă vreți, evident! Dacă nu vreți mergeți la Stat și vă asigurați după care vă omorâți cu vecinul de deasupra prima dată când uită apa deschisă la cadă...

P.S.: La casă vă puteți face din aia la Stat că oricum privatul nu vă asigură. Pentru că privatul nu e tâmpit să vă asigure vouă casa făcută pe teren instabil făcut intravilan doar ca să-și tragă primarul șpăguța de rigoare... 
Explicație foto: S-a găsit un imbecil de la Stat să explice noua șmecherie cu asigurările făcând o analogie între alea de locuință și alea auto. Că cică și la mașină ai RCA și Casco, deci care-i problema dacă se face așa și la case?! Păi băi boule, dacă nu ai o casă ca aia din poză, când familia mă-tii te-ai urcat ultima dată în casă, ai mers la București și pe drum ai dat peste vreo doi pietoni, ai distrus vreo 2 Mercedes-uri și te-ai priponit și într-un copac distrugându-ți baia și aripa aia nouă pe care ai transformat-o în bucătărie de vară?

0 comments:

Trimiteți un comentariu

puteti si sa injurati daca nu va suparati!