.

2 iul. 2012

Căpșunarul și Shimo

Desene animale...

Vă spuneam că s-ar putea să rămâneți șocați atunci când o să citiți ceea ce urmează. Poate nu toți, dar măcar unii dintre voi. Eu am rămas puțin șocat și din cauza asta m-am interesat despre ce înseamnă desenele astea animate pentru ei. Pentru că doamnelor, domnișoarelor și domnilor urmează să citiți ceva ancroaiablă: în timp ce managerii din Europa și America își iau drept model un bișnițar ca Soros, sau pe omul cu peruca Donald Duck... pardon, Donald Trump, japonezii își doresc ca managerii lor să fie ca Shima! Da fraților, exact ca el!

Kosaku Shima este un personaj de desene animate inventat de Kenshi Hirokane, un ex angajat la mai multe multinaționale din astea care s-a plictisit de ele și s-a apucat de desenat. Shima e un mit pentru japonezi, un simbol al anilor 80-90 și al "inocenței" acestora, ani uitați pentru a face loc unor vremuri de creștere haotică urmați de o cădere direct în cap. Shima reprezintă opusul a tot ceea ce înseamnă idee de businessman în Japonia de astăzi. În timp ce managerii japonezi din lumea reală sunt implicați în tot felul de scandaluri gen Olympus (unde s-au trucat rezultatele financiare vreo 20 de ani pentru a se ascunde pierderile), sau copiază stilul american al intrării în criză fără a-l copia și pe cel prin care se iese din ea, managerul desenat Shima studiază chineza pentru a îmbunătății dialogul cu partenerii din China! Sau face afaceri cu cei din Coreea de Sud, acolo unde un lucru care-i face plăcere consumatorului este mai important decât perfecționismul impus produselor japoneze. Shima, în cei 30 de ani de când a fost creat, a ajuns CEO prin forțele sale, plecând de jos și fără pilele sau nepotismele care caracterizează ascensiunea oricărui manager "normal" de pe la ei (și de pe la alții). Shima este omul dedicat muncii, cu spirit de sacrificiu, transparent în relațiile cu colegii și dotat cu o capacitate rară (probabil numai în desene se întâmplă așa ceva): aceea de a rămâne neutru în luptele dintre grupurile de interese care caracterizează marile companii.

Nu vă mai bat la cap pentru că v-ați prins și voi cum stau treburile. Dar nu vă ascund că mi-a venit o idee de business: să fac niște desene animate din astea și la noi. Cum nu am răbdare să aștept 30 de ani să devină cunoscut nu voi face un personaj nou ci voi lua unul gata preparat: Bulă! O să fac niște desene animate cu Bulă doamnelor, domnișoarelor și domnilor. Bulă la pârnaie pentru tot felul de trofee la mișto, Bulă cum copie lucrări de licență sau de doctorat, Bulă în Africa, Bulă primar, Bulă ministru, Bulă, Ițic și Ștrul își trag alianță, Bulă de dreapta, Bulă de stânga etc. Normal că nu se va schimba nimic în realitate pentru că nici la japonezi nu s-a schimbat, dar măcar o să mai aibă românii de ce să râdă, că de visat pauză... Poate japonezii își mai permit să viseze că se va schimba ceva la ei acolo, dar românii... 



P.S.1:Nu înțeleg nici eu ce spune Shima ăsta, dar dacă le place la japonezi

2 comentarii:

  1. Visele sunt moca :)
    Ai grija de cine te atingi!
    Bula e deja un simbol national cu mare popularitate !

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!