.

6 iun. 2012

Meanwhile...

Europa intră în... zona zoster!

Practic intră în luna decisivă, dar de când eram mic îmi doream să folosesc acest termen, zona zoster, și cum știu că nu voi avea niciodată ocazia să-l folosesc îl bag aici. Nu știu de ce, dar mi-a plăcut mie cum sună... Zona Zoster! Nu-i așa că pare ceva misterios, ceva de genul Twilight Zone, sau Aria 51? Mie așa mi se pare, dar promit să nu-l mai folosesc niciodată! Gata, mi-am făcut damblaua...

Cum vă povesteam, Europa intră în luna decisivă! În timp ce la noi o fac pe milogii toți Mazării, Vanghelii sau alții ca ei sa să le dați votul, alții au lucruri mai serioase de făcut. Spre exemplu băncile spaniole caută să se salveze de la închidere, grecii se pregătesc pentru niște alegeri care contează cu adevărat spre deosebire de gutuile de la noi unde ăia care vor pierde vor trece (probabil) la ăia care câștigă, iar BCE se pregătește să intervină mai mult ca sigur cu o tăiere a taxelor de interese sub 1%, o tăiere care ar intra în istorie fiind prima sub acest prag.

De ce lună decisivă? Pentru că acum nu se mai vorbește, dragii mei, despre salvarea Greciei, sau a Spaniei, sau a Italiei, acum se vorbește despre salvarea Europei! Bau-baul are rostul de a-i pune cu botul pe labe pe toți ăia care mai visează noaptea suveranitate, independență, autonomie și alte chestiuni de genul ăsta. Practic o strângere cu ușa de la seif, strângere care poate fi slăbită doar într-un singur caz: de azi înainte faci cum spune guvernul m-UE și nu mai comentezi.

Contrar așteptărilor voastre eu sunt chiar fericit! În felul ăsta politicienii români o să mai conteze fix... nimic, iar toate deciziile se vor lua de către un grup de cetățeni europeni care chiar știu ce înseamnă a lua o decizie. Singura problemă este, după părerea mea, aia că se va repeta filmul cu aderările, cu formarea practic a UE. Ăia o să ia niște decizii simple, clare, excelente pentru niște țări ok, dar complet idioate pentru țări pline de ciorditori de talie mondială și de imbecili care votează pentru o gogoașă sau o plimbare moca cu barca. Pentru că țări ca România nu au nevoie de legi simple și clare, ele au nevoie de chestiuni complicate, de îmbârligături birocratice menite să piardă urma terenurilor sau a fondurilor ciordite.

Doar că, de data asta, europenii nu mai au timp să stea după niște neica nimeni ca noi (ori ca bulgarii, ori ca ungurii etc), așa că la sfârșitul lunii se decide: ori la bal, ori la spital. Singurul impediment real se numește Germania, țară căreia îi convine de minune actualul sistem în care taie și spânzură după bunul plac, dar ultimele fotografii o arată pe tanti Merkel cu țățele cam lăsate, așa că...

P.S.: Asta nu înseamnă stimați onorabili că nu mai puteți fura! Stați liniștiți că într-o lună se pot face multe! De exemplu am citit azi că Mazăre iar a dat terenuri de vreo 3 milioane de dolari lu' Cocăneanu! Inutilă precizarea că în text apar nume de persoane și societăți implicate în Dosarul Retrocedărilor... Q.E.D.
Parcă văd că peste o lună o să fie ăsta noul steag UE...

Un comentariu:

  1. De injurat nu am motive,dar de crezut este mai greu k la cata vrajeala umbla pe strazile Romaniei,dar tare mi-ar placea sa se gaseasca o palma zdravana k sai plesneasca un pic pe ai nostri dragi politicieni, k nici ei nu mai stiu cum sa descurce itzele pe care le-au incurcat si sa lase un pic Romania, sa se dezvolte in legea iei k suntem un popor frumos si destept dar care a fost tare virusat.mersic si dai inainte.MARINELA IFTIMIE.

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!