.

23 iun. 2012

Căpșunarul și ziariștii

În sfârșit! Bravo, băh!

Ce bine mă simt fraților! În sfârșit! După ani de zile de vrăjeală maximă cineva spune adevărul și-n România. E un început, e un pas înainte, felicitări! Mulțumesc pe acestă cale tuturor celor care au făcut posibilă această chestiune, oameni pe care nu pot să-i nominez pentru că am promis că nu mai scriu despre politică și politicieni.

Ziariștii. Despre ei vreau să vă povestesc, primii oameni din România care spun adevărul pe față, adevărul gol-goluț exact așa cum l-a făcut mama lui. Chiar, oare cine e mama adevărului? Habar n-am, dar nu mai contează... Ce să vă spun, când lucram eu în presă era jale fraților. Trebuia să ai grijă, să nu-și dea lumea seama că scrii de bine de unu' și de altu' de rău, să nu exprimi păreri personale (decât în editoriale, dar și acolo era bine să lași loc de dat la întors în caz că venea cineva cu publicitate după aia). Mai era problema cu penalul și nu au fost puțini cei care și-au văzut cazierul umplut cu 205-206 insultă și calomnie chiar și atunci când aveau dreptate. Știți cum funcționa? Deci tu scriai de unul ca... Nu pot să nominez pentru că am promis că nu mai scriu despre politicieni, dar imaginați-vă voi un personaj, să zicem Omul Păianjăne. Deci tu scriai că Omul Păianjăne e un nenorocit, un hoț ordinar, o jigodie penală, etc și ăla te dădea în judecată! Și tu pierdeai pentru că nu poți să demonstrezi că un om de rahat e de rahat, că doar nu stai acuma să-l ungi cu rahat ca să-l vadă lumea. El era de rahat așa, cum zice românul, dar tu nu puteai demonstra în fața judecătorului chestia asta. Ăla logic că avea procese până peste cap și până la urmă era condamnat cu suspendare (normal), dar asta nu însemna nimic pentru ziaristul respectiv. Ziaristul venea condamnat și el, pentru că omul de rahat era el de rahat, dar în fața legii el rămâne om cu onoare care trebuie apărată! Așa e legea...

Eh, astăzi s-au dus vremurile alea de tristă amintire când Roșca Stănescu mă amenința pe mine că mă dă în judecată și-mi cere 1 miliard de lei (eu aveam salariul 1 milion 200:))). Sau când Tiberiu Pleșu (ajuns astăzi mare inspector șef adjunct pe la ITM Constanța) mă amenința cu două hâtrii A4 goale că mă dă în judecată:))). Roșca a luat-o în brațe atunci, dar îi mulțumesc și lui pentru că a spus adevărul până la urmă: s-a înscris în partid și a devenit om politic, adică exact ceea ce urmărea dar nu putea să facă pe vremurile când presa nu era altceva decât o mare gogomănie. Cine vă spune că pe vremuri se făcea presă minte, acum se face presă fraților, acum! În ziua de azi când ziaristul vine și spune clar că el ține cu ăla, că nu-l halește pe celălalt și chiar se înscrie într-un partid. Așa e afară și din cauza asta merg lucrurile mai bine! Se știe, ăla e cu ăia, ziarul cutare ține partea lu' cutare, directorul nu știu cărui ziar e înscris la Loja Masonică nu știu de unde și tot așa. Nu vrăjeala care era pe la noi că vezi doamne noi suntem echidistanți, noi prezentăm știrile așa cum sunt, anchetele sunt făcute nu ca să dea ăla publicitate ci pentru informarea populației și alte gogomănii de genul ăsta. Să știe toată lumea ce și cum ca să se evite aberații de genul acum 11 ani îl bumbăceam pe unul într-un ziar și astăzi (același ziar) îi ia interviu personajului de parcă nimic nu s-a întâmplat vreodată. 

Nu-i așa că e mai ok cum se întâmplă astăzi? Bine, mai sunt unii de modă veche care continuă s-o ardă aiurea că ei sunt fete mari, că presa e liberă, că ei nu țin nici cu unul nici cu altul etc. Dar le transmit că-și fac rău singuri. Mă uit la ăștia care au recunoscut de ce parte stau și văd că au câștigat de 500 de mii de ori mai mult decât ăia care o fac pe independenții. Nu de alta, dar riscați ridicolul, pe bune! Lumea o să se prindă că nu știți ce vreți de la viață și o să vă dea la rahat. Mai bine să spui adevărul și să mergi cu fruntea sus. Afară ăștia sunt cei mai respectați ziariști și nici nu-i poți înjura măcar. Adică cum să-l înjuri pe unul care dă în Băsescu atunci când știi că a declarat public că ține cu Iliescu? N-ai motiv... Dar pe ăla care acum 11 ani îl înjura pe Iliescu și acum îl pupă-n cur dai cu el de pământ, nu-i așa? 

Cum spuneam, văd că lucrurile merg pe drumul cel bun. Taberele se conturează din ce în ce mai bine, ziariștii încep să-și dea seama că nu mai ține cu vrăjeli de Buftea, iar lumea are de câștigat. Și vorba aia, se zice că ziariștii sunt formatori de opinie, nu-i așa? Păi cum să formezi frate opiniile altora când nu știi tu ce opinie ai? Sau poate știi, dar dacă nu ne spui și nouă de ce să te mai citim? Că așa cu părerea pot să-mi dau și eu despre toți politicienii... Adică puteam, pentru că eu am promis că nu mai scriu nimic de ei și rău am făcut. Vedeți?! Sunt sincer și s-ar putea ca până la urmă să spună cineva: "Hai băh lasă, scrie dă-te dreacu că am văzut că ai promis dar nu ești în stare să-ți ții promisiunea!"

Un comentariu:

puteti si sa injurati daca nu va suparati!