.

27 iun. 2012

Căpșunarul și publicitatea partea doi

Băh, cum sunt unii geniali!

Pe bune. Eu chiar mă bucur să constat că sunt contemporan cu genii din astea. Foarte tare și mă bucur să descopăr că și în România există oameni geniali. Bucuria este de mii de ori mai mare pentru că am descoperit că geniile sunt chiar din Constanța! Sunt din ce în ce mai mândru că sunt român și (mai ales) că sunt constănțean! O să-mi dau un premiu...

Dar să mă lăsăm pe mine și să trecem la publicitate, că doar despre asta trebuia să fie vorba în această scriitură. Pentru cine nu știe publicitatea nu e doar aia care apare la televizor exact atunci când Chuck Norris stă să-i dea unuia un picior din întoarcere! Nu, publicitatea este necesară pentru că altfel ați cumpăra numai vechiul Ariel în loc de ăla nou! Sau ca să nu mai vorbesc că habar n-ați avea că noul Five are acum și gust de ardei gras, iar BMW a scos un model de mașină pe care oricum nu ți-l permiți, dar e bine să ai informația în caz că deschide cineva subiectul.

Știu că vă seacă reclamele pentru că apar tot timpul peste video-urile de pe YouTube, pe site-ul ziarului online, prin revistele de femei, prin alea de bărbați... peste tot. Dar ma știu că vă plac reclamele făcute bine, alea care transmit emoții puternice, sau care stârnesc hohote de râs. Reclama mea preferată e aia cu țăranii care câștigă la loto și merg cu Lamborghini la piață. Bestială! Am văzut-o la Noaptea Devoratorilor de Publicitate înainte să plec din țară. Dar să mă lăsăm pe mine, că văd că iar...

Geniile despre care vreu să vă vorbesc le-am descoperit cam târziu. Trec în fiecare zi pe acolo, dar abia azi am realizat ce și cum. Acum o să vă arăt pozele și după aia vă explic unde constă genialitatea:
Cu o simplă gură de canal înfundată...
... obținem o reclamă extraordinară!
V-ați prins?
Poate nu v-ați prins despre ce este vorba. V-am spus că nici eu n-am înțeles din prima deși trec des pe acolo. Trebuie să vă mai spun că acum apa este puțină, dar să vedeți când plouă cum e! Atunci chiar că reclama își atinge scopul 110%! Pentru că da doamnelor, domnișoarelor și domnilor, am înțeles și eu în cele din urmă ce vor în realitate geniile de la RAJA Constanța să ne facă să înțelegem: apa aia nu este o băltoacă de rahat care se formează din cauza unei canalizări înfundate aflată chiar lângă gardul lor și din cauza căreia pietonii trebuie să ia avionul de la Kogălniceanu ca să traverseze! Nu, toată mișcarea face parte dintr-o campanie de imagine a Regiei Autonome Județene de Apă Constanța! Ehhhh, bravo, văd că acum v-ați prins și voi de fază: băltoacă, apă, Regia Județeană de Apă. Ce simplu era și nu ne-am dat seama, nu-i așa? Tocmai aici e geniul celor de la RAJA, simplu și de efect! Foarte tare. Și doaaaaaa, prost mai sunt, băh! Iar nu pricepeam nimic! Deci dragi pietoni nu trebuie să mergeți la Kogălniceanu să luați avionul ca să traversați strada!!! Nuuuu, luați vaporul în pulii mei, vaporul pe care acum l-am văzut pentru că eu mă uitam doar la plăcile alea unde scrie câți bani a luat RAJA de la UE ca să facă tot felul de lucrări (stație de nu știu ce, fanfară etc).

Genial, este? Recunosc că nu mi-ar fi trecut prin cap! Dar eu sunt mai bătut în cap, obișnuit cu reclame pe hărtie, prin ziare, pe la TV, nu mi-a picat imediat fisa că băltoaca aia fiind chiar lângă RAJA face parte dintr-o campanie de imagine. Am zis că poate, adică m-am gândit că... Dar să mă lăsăm pe mine, că văd că iar...

P.S.: Stau și mă întreb dacă nu cumva e un model de urmat! Adică ăia care vând pâine să arunce niște pâine pe lângă magazin, ăia care vând haine să arunce câteva cutii cu blugi în fața boutique-ului, ăia care vând benzină și motorină să lase o cisternă deschisă... Băh, te pomenești că am devenit și eu vreun geniu!

3 comentarii:

  1. Reclama e sufletul comertului !
    Cum apa se vinde greu din cauza crizei, trebuie sa apelezi la subterfugii ! :)
    Asa ca nu exista scapare ! :(
    Da'reclama de la Congaz ai vazut-o ? O fac cu atata patos incat obligatoriu te gandesti ca mai exista cel putin 100 de distribuitori in Constanta !

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am văzut-o! Cum e? Au și ei un nor de gaz în fața sediului, sau cum?!;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Doar ţevi vopsite în galben si sloganul ăla tâmpit
    "Din natură în casa voastră"

    RăspundețiȘtergere

puteti si sa injurati daca nu va suparati!