.

15 dec. 2011

Capsunarul si geamia

Pizza cu Hunchiar nu serveste nimeni?
M-am nimerit si eu, ieri, pe la geamia Hunchiar din Constanta. Ma asteptam sa vad scandal mare, dar nu s-a intamplat nimic. S-au prezentat documente, s-a discutat civilizat... Nici pumni, nici picioare, nici injuraturi, mai exact nimic pe gustul meu. Ideea e ca nu s-a schimbat nimic de la ultimele articole din presa referitoare la acest subiect. Pentru cine nu stie despre ce este vorba hai sa facem un rezumat impreuna, ca sa inteleg si eu. Deci, in coltul albastru avem Muftiatul Cultului Musulman din Romania care a facut o plangere referitoare la faptul ca patronul de la pizzeria Cin-Cin din Constanta si-a ridicat ditamai palatul langa geamia Hunchiar, pe un teren care nu ar suporta o astfel de constructie (Inspectoratul, buna dimineata, ce mai faceti?) si ca o parte din acest teren a fost "confiscata" musulmanilor, dupa cum afirma chiar reprezentantii cultului. In coltul rosu il avem pe patronul de la Cin-Cin, Sorin Mocianu, antrenat de cativa ani buni de chiar Radu Stefan Mazare in persoana! Gurile rele spun ca autorizatia de constructie pe baza careia si-a ridicat Mocianu palatul a fost anulata irevocabil de judecatori.

Dar asta nu e o problema pentru Stefan care a eliberat alta autorizatie. Si daca o anuleaza si pe asta cred ca nu-i problema! Elibereaza alta ca doar banuiesc ca are mai multe in top. Parca un top are 500 de bucati din cate stiu, asa ca mai are autorizatii cate vreti.
Ca sa se razbune pe musulmani, M&M (Mazare si Mocianu) s-au gandit ca e cazul sa le ceara ei explicatii celor de la geamie! Asa ca au inceput sa-i ia la rost ca de ce au pus pavele in curte, ca de ce si-au construit locul de ablutiune (adica unde se spala corpul pentru purificare) si chiar le-au solicitat autorizatia de constructie a acestuia! Mi se pare ca geamia exista de ceva timp prin Constanta asa ca... In orice caz e mai veche decat Radu Stefan! Ba, mai mult, exista chiar si o solicitare datata 1991 prin care se cere Primariei Constanta eliberarea unei autorizatii de constructie pentru locul cu pricina (35129/19.12.1991)
In sfarsit, nu e treaba mea sa rezolv chestiuni de genul asta. O sa se ocupe Prefectul (care a sesizat deja judecatorii) si chiar presedintele Basescu in persoana, pentru ca a fost rugat sa se ocupe de chestiune cu ocazia recentei vizite in Turcia!
In rest nimic nou pe frontul de est al Constantei. Piata Ovidiu ramane "Ierusalimul" pe care toti smecherii doresc sa-l cucereasca. Toata lumea vrea o bucatica din zona asta atat de frumoasa in uratenia ei. Frumoasa pentru ceea ce reprezenta pe vremuri si pentru ceea ce ar putea reprezenta in viitor. Urata pentru ceea ce este astazi: un loc plin de resturi de cladiri pe care toti buticarii vor sa puna mana ca sa le darame si sa-si construiasca vile, eventual cu pizzerie la parter...

P.S.: Tocmai imi spunea cineva ca Dobrogea reprezinta un paradox din punct de vedere al convietuirii intre majoritate si minoritati. In alte parti ar fi iesit razboi intre greci si turci, intre turci si machedoni, intre machedoni si tigani, intre romani si romani etc. Dar stati asa ca Bucurestiul nu e in Dobrogea!!! Ah, ma scuzati, am uitat...
Jur ca documentele le-am adus inapoi dupa ce le-am "xeroxat"!

Un comentariu:

puteti si sa injurati daca nu va suparati!