.

29 sept. 2011

Capsunarul si gata

Gata, s-a terminat!
Cica m-UE a aprobat nu stiu ce preluare a controlului asupra bugetelor nationale. Adica a fost ca la turnurile alea gemene: pac, le dai jos (teroristii nu ei, doamne fereste!) si dupa aia faci tu reguli antidarmat gemeni etc... Sau arunci in aer un metrou (tot teroristii!) si dupa aia stabilesti tu cum trebuie sa stea omu' cu mana-n buzunar cand se scarpina la... Asa si astia! Au dat jos o tara mai mica asa, sa zicem Grecia (e doar un exemplu) si dupa aia au facut niste reguli care sa-i salveze pe altii in viitor. Doar ca pentru mine e ciudat. Adica a cazut Grecia care avea vreo 600 de dat si nu a cazut Germania cu 2500, sau Italia cu 2000! Sau Belgia care are o sacosa de dat! Ah, dar Belgia nu are cum sa cada ca nici n-are Guvern! Cu aia nici nu poti sta de vorba! Adica te duci la belgieni si le zici "Bah, aveti debit mare, chestii!". Pai ce-i raspunde belgianu'? Ii zice "Pleaca bah dacilea ca nu sunt eu la guvern!". "Dar cine e? Cu cine sa vorbesc?". "Nu stiu! Mai treci tu pe la anu'!".

Asa ca i-au darmat pe gemenii astia de greci, de irlandezi, de portughezi... Imi amintesc in 2008 cum arata m-UE inspre Irlanda :)))) Cica "Irlanda a adoptat modelul delocalizarii si acum este victima acestui sistem, fiind o tara bazata doar pe servicii!" Pai bah ratatilor, inainte de criza Irlanda era o "tara exemplu'", era o minune a economiei globalizate, un succes recunoscut de toti marii analisti gen Ilie Serbanescu care prevede trecutu'! Imi amintesc cum imi bagam gheara-n cur ca nu am plecat in Iralanda cand ii auzeam pe toti cum laudau tara aia de tarani obositi care noroc ca i-au ocupat astia ca daca nu se aruncau in aer si-n ziua de azi.
In sfarsit... Acuma s-a terminat. M-UE preia controlul si le zice la toti ce si cum sa faca. O sa controleze ei sa fie transparenta, o sa faca reguli, o sa stabileasca standarde... Eu nu zic inca ca e o aiureala si ca in realitate o sa se ocupe in continuare de bussinesu' adevaratelor tari m-UE adica Germania (& puii) cu Franta (& prietenii). Eu zic sa asteptam chiar si noi astia mai eurosceptici (deci nu anti UE, dar care nu pun botu' la vrajelile nemtilor) si sa vedem. Pentru ca, intre noi fie vorba, daca e sa ne luam dupa datorii Romania si Bulgaria ar trebui sa faca parte din Schengen si nu Germania, Italia sau Spania...
P.S.: Si altadata sa ne facem si noi teava de gaz cu cine vrem noi fara sa mai intrebam pe Bruxelles sau mai stiu eu pe cine, da? Ca sa fim si noi europeni ca nemtii si sa intram in Schengen si unde rahat mai trebuie sa intram!
Steagul m-UE!

Un comentariu:

puteti si sa injurati daca nu va suparati!